HANNA GÄSTBLOGGAR!

hej alla snygga hannie läsare!
eran gästbloggare hann skriver lite. har inte så mycket annat att göra.
sitter bara hemma just nu, tänkte lite på haniebaby så jag tänkte att jag bloggar lite på hennes. det kan ju altid vara kul. har egentligen ingenting speiellt att säga.
vi sminkade i skolan idag. johanna sminkade ingenting, hon var lite offline det sista. jag med egentligen. men jag fick rycket och ville sminka lite crazy. stina fick bli mitt offer.





vet att ganska många som funderar på att gå stylist läser hanies blogg. så jag passar om att göra lite reklam!
som sagt då så går vi stylist som är en ny utbildning här i jönköping. det är på plusgymnasiet som finns i ganska många olika andra städer. men iaf.  vet ur mycket som går runt i huvudet innan gymnasiet. dom som jag frågade mig själv mest tänkte jag ta och skriva lite om. hur jag känner nu & liknande..

passar detta mig?
stylist utbildningen är för dig som gillar att kanske sminka, vill kunna göra naglar, hår & kanske öppna eget. man kan även jobba som personal shopper eller i vanlig klädaffär! man kommer kunna se saker på ett helt annat sätt än dina kompisar gör. du kommer lära dig färglära. ( vem som passar i vad , vad passar ihop, kalla & varma färger ) & lära sig se en linje på en människa. hur personer med olika kroppar ska klä sig och använda detaljer! riktigt roliga kurser i färganalys faktiskt. en utav mina favortier.

är det en bra utbildning?
kommer jag vilja jobba med detta hela livet?

det som är så himla bra med utbildningen är att den är så pass bred. jag trodde först att det sklle vara slappt och att man liksom inte hade så mycket tillhörghet sen när man ville byta linje eller läsa vidare. men vi läser alla ämnen man behöver. så vi får en väldigt bred utbildning. så om du skulle tröttn efter dessa tre år kan du läsa vad du vill!
så det är en del i skolan. eftersom man har : svenska a&b. engelska a&b. samhäll a. idrott & hälsa a. estetisk verksamhet ( helt sjukr kul kurs. här ordnar man modevisningar eller gör mode tidningar eller något annat kul man får komma på själv ). projekt & företagande. matte a,b&c. orkar inte skriva alla ämnen, men som ni märker läser vi det mesta. är det andra frågor så kommentara bara detta inlägg så svarar jag (:

gör det någon skillnad att skolan inte är ägd av staten/kommunen?
NEJ! isåfall åt det bra hållet. dom satsar mer pengar på annat än bara utbildningen. vi får väldigt mycket roligt smink, vi får restaurang mat. & vi får varsin macdator som man får behålla om man får g i alla ämnen.
jag ser inget negativt i detta.

fler frågor? kommentera här nedan, eller besök min blogg http://hannabyman.blogg.se
vi har även öppet hus hos oss 21 november mellan klockan 11 - 14. meet me there

i know you love me. / hanna bäst byman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0