PLUSGYMNASIET


ÖPPETHUS IDAG PÅ PLUSGYMNASIET MELLAN KL.16.30 - 20.00! KOM GÄRNA :)

Varför ska man välja plusgymnasiet?
svar: Det är ju självklart att välja det man själv är intresserad av! Plusgymnasiet består ju utav 3 linjer, Spa,Skydd&Säkerhet & Stylist! Som ni vet så går jag Stylist linjen. Och jag trodde aldrig jag skulle trivas så bra som jag gör, jag tyckte först det var en liten skola, och jag är van vid mycket folk, så jag blev tveksam, för det verkade rätt off plus att jag kände inga som skulle välja linjen, men tur att man är rätt öppen av sej då! Vi är inte alls många elever på skolan, runt 80 elever.. Men på ett sätt är det skönt, för alla känner alla typ, och man gör lite som man "vill". det kan hända ibland att vi sitter och fikar med lärarna i personalrummet. Och sånna saker. haha rätt gott faktiskt för vi har så skönaa lärare!

Plus att skolan är nystartat här i Jönköping så är det vi som får hjälpa till och bestäma lite hur vi ska bygga upp denhär skolan, eftersom vi är dom första eleverna. Själva yrket är också jätte bra. Om man är intresserad av utseende,kläder,make-uper och såntdär, så är det ingen tvekan på att välja linjen! Det vi kommer få lära oss dom här tre åren är b.la - håruppsättningar, vardags-makeup, fest-makeup, löshår, naglar, rengöring, färganalys m.m.. Vi får också lära oss kläder, vad som passar en och alltsånt. Efter skolan så kan man jobba som make-up artist om man har tur, elle jobba inom shopper eller nått liknande. Men ni som funderar på skolan/ eller stylist linjen, kom gärna och kolla idag. Ni får reda på mer BRA saker! :) stylist, ingen tvekan..

PUSS

Kommentarer
Postat av: C I S S I ♥

jag har funderat mycket på att gå där och just på stylist linjen, så undrar om man behöver bra betyg för att komma in? :)

svara gärna hit: [email protected]

2010-12-11 @ 17:14:31
URL: http://-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0